tisdag 27 mars 2012

satans barn



Bokomslag till ett fiktivt förlag, skapade som arbetsprover till konstfack.
Läste böckerna (läs: lyssnade på bokband) för att sätta mig in i handlingen samt få inspiration. En upprördhet infann sig snabbt i att frankenstein var en sådan utomordentligt övervärderad smörja. Hela den här äldreman blirkäriettbarnochadopterarhenneförattfåliggamedhenneochsedanlåtaderasbarngiftasigochliggamedvarandra.. Det funkar liksom inte.
Mary Shelley, du skulle bli min husgud. Nu blev du bara en silverfisk i badrummet.

3 kommentarer:

  1. Jättesnyggt! Underbart stilren design!

    Dock måste jag säga att jag faktiskt tycker Frankenstein är en ganska välskriven bok.

    SvaraRadera
  2. Snygga bokomslag. Jag har också sökt in, fast till konstlinjen.

    Klassiker har en tendens att vara övervärderade. De blev trots allt klassiker för femtielva år sedan. Utvecklingen har gått framåt sedan dess.

    SvaraRadera